Wadah Madrasah Pengalaman: nak berjaya mestilah berusaha kan...


Saturday, January 29, 2011

nak berjaya mestilah berusaha kan...

.



Salam Korang...

Wan nak berkongsi skit nie..Bukan nak tunjuk pandai..Tapi sekadar ilmu yang Wan ingin kongsikan..Skang nie kebanyakkan Blogger asyik mengadu je..Nape income Nuffnang tak bertambah...Camne nak dapat Traffic lebih..Dan bila mana ade yang beri tips dan teknik dipandang sinis sebab teknik dan tips tak berkesan..Biasalah manusia kan..takkan percaya sesuatu tanpa Fakta yang sahih sehinggalah diri sendriri yang mengalami...


Meningkatkan traffic nie Wan dah kongsi teknik teknik untuk korang tingkatkan traffic korang.Hanya korang perlu laksanakan je..Kenapa nak merengek law traffic kurang??usaha tak de kan..So segala yang terjadi tu mesti kene usaha..Betul tak??Nie tips untuk tingkatkan traffic blog korang..Special Tips tingkatkan Traffic.




Alexa rank...Ok..Alexa rank nie memang penting untuk korang ambil tahu..Sebabnye kebanyakkan carian carian akan tertumpu pada ranking Blog atau laman sesawang yang mempunyai ranking yang tinggi..Semakin kecil jumlah rangking semakin luaslah rangking blog anda..Klik untuk dapatkan maklumat Alexa rank..Alexa Rank.



So dari sini semua nya bermula..Nak senang bukan senang dan nak susah bukan susah..Betul tak??Bukan semua blogger dan blog akan dapat menarik kepuasan semua pembaca dan bukan semua yang senang dengan hasil tangan kita..Betul tak??Korang pun sedia tahu..Law nak meningkat dan dikenali dalam dunia Blog nie kene banyak berusaha dan kene banyak bersabar..dan kene jugak ambil masa yang lama...


Niat berblog tu mesti betul..Tanya diri sendiri nape nak berblog??kadang kadang tu Wan slalu dapat pertanyaan "nak Wat Blog gak","boleh ajar tak"..Susah payah kita tolong buatkan..Lepas tu dia orang hilang..Sebabnya kepuasan bagi dia orang hanya sementara..Dan kadang kadang Wan sering dihentam dengan sindiran.."Blog sekadar membuang masa..Tak dapat income pun..."..Kenapa tak tanya diri sendiri ..ade usaha tak nak dapat rezeki tu??duit nie tak kan lah nak datang bergolek macam tu je..Kene lah usaha sikit..Betul tak???


Banyak benda yang kita perlu tahu Pasal Blog nie..Dan banyak benda yang kita perlu belajar dari pengalaman kita Berblog..Contohnya Wan sendiri..Bukan nye Blog Wan terus jadi macam nie dan bukan nya Wan terus dikenali oleh Blogger blogger lain..Wan banyakkan bertanya dan banyak mencari maklumat...Walaupun suatu masa dulu Wan pernah dikeji dan persoalan Wan lansung tak dijawab..Dengan Bongkak nya mereka mereka..Dan Insya Allah setiap pertanyaan dari korang Wan akan jawab selagi termampu.Dan ingat setiap yang kita sendiri lakukan dengan tangan kita sendiri akan memberi kita lebih kepuasan dari diri kita yang banyak merungut..


Kehidupan kita mesti bermula dari bawah..Melangkah kehadapan dan terus ke atas..Dan sentisalah korang ingat hidup umpama roda..Ada masanya kita jatuh tersungkur dan ada masa nya kita hanya memandang ke atas...Kita tak lari dari sifat bongkak..


So Selamat berblogging..Jangan mudah putus asa..Kerna hanya yang kuat akan mendapat kejayaan..Hehehhe..betul ke??Owh ye..Jangan guna kaedah penipuan untuk mencapai kejayaan..




K lah korang..


Tu je

Papai..

Iklhas Wan Hazel


.




28 comments:

Azah Rahaman said...

wannn, pagerank jangan lupa ye (:

wan pnya alexa, tahniah, dah lawan azza skrg, hehehe, 201 009 (:

alieff said...

wah! hebat traffic dia. nice sharing wan!

p/s: tak suka jugak autoBW... saket jiwa~ T___T

aDfeez said...

wan.. apsal aD buat alexa tu.. page die x macm dlm gmbr wan tu?>

norfadillah said...

yup....

ur blog very colour full and pink2...

nak belajar lebih2 pasal blog nie..boleh ajar???

zaza ismail said...

itu je nk lg xpuas bca ma..

rumput hijau said...

cerianya blog dy...

Wan_hazel said...

Azza Firza

hehehe..tul tu azza..PR pun penting gak..eheheh.

Wan_hazel said...

alieff

hehehe..welkam bro..bukan sekdar skit jiwa..skit semua lah..ahahha...

Wan_hazel said...

ADfeez

yang tu alexa lame add..add g link nie k..http://www.alexa.com/

Wan_hazel said...

loving_you

boleh je..asal suka btanye je..eheheh

Wan_hazel said...

Zaza The Witch

hehhee..a ah kak..tu je..hehehe..

Wan_hazel said...

siti atteam

tengs..peace

Yuni Aisyah said...

wah gempak la wan...tahniah2...

KUREKURE COMEL said...

betullah...kena sbr byk2....
tq wan....

Wan_hazel said...

Yuni Aisyah

tengs yuni..ehehhe

Wan_hazel said...

KUREKURE COMEL

welkam..ehehhe

Nadhirah AR said...

tu la , nak dapat ape ape pun kena USAHA . bukannye benda tu bole datang terbang sendiri kat kita .

Qaseh Dalia said...

wah gempak tu

Wan_hazel said...

Nadhirah-chan

betul2..mesti kene usaha kan

Wan_hazel said...

Qaseh dalia adelia

hehhe..peace

Mr.TN_SkY said...

waa..gile ah traffic otai2 nieh..hehe..nice tips wan..akan SkY ikut..=_=..ha..jangan lupe SkY dah msukkan wan dlm bloglist SkY ye..hehe :-p

JELAS SAHABAT BUKAN SEBARANG SAHABAT, SAYANG SEMUA

Wan_hazel said...

Mr. TN_SkY

tengs sky..hahaha...wan blom jadi otai lah..eheheh

fahmijarai said...

mcm mne nak bwt ha???
xfhm..

Wan_hazel said...

fahmijarai

buat ape???

King Of Single said...

ekyn kehilangan jejak wan..hoho..ni pon baru duk godek2 kat shoutbox dlu2.....jenuh cari name wan hazel..


emm ekyn start blog dr 2009..niat sbb nk luah sgla bnda kat blog...xnak org taw..tp lame2 geng2 blog ekyn da xaktf...lame2 bace blog org lain...n suke..n follow.feel happy with blogging....event silent rider....sbb rase cam malu pon ade nk tggal jejak..haha.tah laa...well skang...update bile nk update je.nway..still support mmber2 yg sntiasa bw tuu ;)

Wan_hazel said...

King Of Single

hahaha..tu lah kin..lucu lak dok godek2 nama wan..cari je nama wan hazel kat google..hehehe..a ah kin...hehehe..peace

adrina said...

wan,, ajar mcam mner nak buat cursors yg ader blink2, cursors yg wan bg simple sgt lah... lagi satu, pasal home tu ta bleh nak buat lah.. tolong ajar lah tau.. ok ty (:

Wan_hazel said...

adrina

camne cursor blink2 erk>.nape lak home tu tak leh??