Wadah Madrasah Pengalaman: Seredup mata dicelah jemari


Friday, January 16, 2009

Seredup mata dicelah jemari

Aku msh tlantar.kmalasan mendesak aku mengaburi segenap chaya.namun ahernya,Gelap beransur bchaya,sdikit dmi sdikit julat chaya mrubahkan diameter anak mtaku,lantas aku menarik nafas lega,stelah bjya menewaskan tarikan negatif dr bntal yg tlalu empuk utk kepala ku yg bkutub positif.lyke a magnet.sudah menjdi hukum magnet,trikan akan blaku apabla kutub btntangan dtmukan.

Langkah kaki smakin pantas.tatkala mlhat dsudut dinding,detikan yg xmungkin dpt dbhentikan.masa kian blalu.bgtu pantas masa diambil utk aku menyiapkan jasad yg agak lesu dwktu pgi iaitu aku.setelah mengenakan pakaian yg sesuai,aku trus kdapur utk bsarapan.itu pn hnya sgelas teh panas dwktu pgi.

7.45am kau mula tnjukkan rupa.i try 2 look cool in this stuation.but i cant.it late alrdy.aku tpksa wat ptukaran kos pagi nie.jalan plak always sesak tme pgi2 nie.

Stbanya aku dsana.aku menanti dsudut pnjuru audtrium.menanti kdatangan sir.utk wat ptukaran kos.stbanya sir.aku dbrikan 3kos utk dpilih.u all guess what?what koz i take.?nurse,IT..or other else...im happy..pgi nie aku happy sesangat,pengajian aku,still under UTM.well done sir..gd job.skang aku dh bgelar student in engineering eletrical (power)UTM. Alhamdullillah.

Orentasi tetap bjalan.ari nie.ari trakhir.so kte org xkn bkmpul g.n msing2 bsma dgn member2 koz masing2.so...nice to meet u all ya...thank you,




so lepas nie..langkah kaki aku semakin jauh..sejauh mane 2,same2lah kite tengok nanti,,seredup mata memandang dicelah jemari...ilmu tiada penghujung nya,selagi nyawa dikandung badan,selagi itu ilmu dikejar...sir Dillah.sir Wan,,n other else..u make me look this world more than what its have..ada bnda diseblik yg abstark,may b we not gd enough,but we must try...






hazel...seredup mata memandang dicelah jemari,,korang carilah pengertian ayat 2 erk,,penuh makna 2...

owh ye..wat kawan aku jedel n lukuk..smoge cpat sembuh erk,,cian korang...



No comments: