Wadah Madrasah Pengalaman: aku benci ke buku UPSR,PMR,SPM dan STPM


Thursday, April 15, 2010

aku benci ke buku UPSR,PMR,SPM dan STPM



Dulu aku slalu tertanya tanya, kenapa lah aku suka apa yang aku ukir diteratak ini. Menulis dan berfikir dalam sastera. Pernah jua aku termenung seorang diri memandang gunung santubung di desktop lappy ku, semata mata ingin mengupas persoalan ini.

Syukur,hari ini baru aku sedar,rupanya banyak yang mengikuti perkembangan teratak aku ini. Harapanku, agar apa yang aku sampaikan menjadi ilmu didada bagi setiap pembaca. Adik adik kecil bacalah,kerna membaca jambatan ilmu. Andai diberi peluang, diberi rezeki yang melimpah luah, pasti akan ku hadiahkan sebuah buku kepada adik adik diluar sana. . . Agar membentuk generasi yang berilmu.



Owh, aku tidak lah membenci buku buku pelajaran yang dipenuhi koleksi koleksi soalan UPSR,PMR,SPM dan STPM. Cuma tidak begitu menyukai pabila seorang mama atau papa menengking anaknya.

"hey, tak perlu baca semua nie, habiskan dulu buku buku soalan kamu itu"

Setiap bacaan itu ada kelebihannya.





Sastera tetap bermain dijiwaku , walau sistem penulisan ku kian berubah...



adeq Damia(tak taw)

adek Damia law tak taw tu tanye Mama k..





.



No comments: