Wadah Madrasah Pengalaman: kisah aku men belon buih sabun


Wednesday, April 14, 2010

kisah aku men belon buih sabun

Salam satu malaysia.


Kelmarin,lepas aku balik dari Lab kat kolej aku. Kire kire jam 6.35 petang camtulah. Aku petang tu,tetibe je nak men belon belon, belon buih tu, yang pakai air sabun tu, korang taw kan. So aku wat lah skit air sabun, aku campur skit serbuk entah,aku pun tak taw,serbuk ape tu. Yang aku taw bau die semacam je. Siap semue skali, aku ajak lah adik adik aku men. Nak ajak kakak aku men,aku taw mesti kakak aku tak nak punye. Men budak budak... Aku maseh budak budak ke... Hm..


Aku and adek aku men kat kawasan lapang depan umah aku. Aku tak taw plak yang kakak aku nie snap photo kite orang time nak men nie. So,dapatlah korang tengok kejadian malang mase aku and adek adek aku men belon nie.


Aku memang gembire bile tengok adek aku gembire. "bang,tiup besar besar bang,tiup besar bumi"adek perempuan aku siap wat aksi skali sambil meloncat loncat, ape lagi adek lelaki aku, siap kembungkan mulut nak jadi belon.




Aku memang nak tiup pun besar besar, tanpa aku berlengah ,aku pun tiup sampailah besar besar. Tetibe je waktu tu, boom,belon tu meletup, habis kite orang semue,tak de kepale dah. Meletup sekali ngan belon.

Bile kite orang dah sembuh semule,baru lah aku taw,yang serbuk yang aku campur tu, serbuk peledak untuk wat bom. Huh,bahaye betol.





Pesanan aku, jangan men bende yang berbahaye k. Ingatlah orang yang menyayangi kite. Peace.




.



No comments: