Wadah Madrasah Pengalaman: mampukah REDPAPA bersaing dengan REDMUMMY


Saturday, April 17, 2010

mampukah REDPAPA bersaing dengan REDMUMMY




Sebelum ini kita dihangatkan dengan isu Redmummy di 'Harian Metro' yang mampu menjana pendapat RM10K dalam masa sebulan. Isu ini semakin menular dikalangan pemblogger di Malaysia. semasa saya melepakkan diri diruangan Redmummy memang tidak mustahil ruangan berkenaan mampu mencecah nilai RM10K dalam masa sebulan, gaya penulisan yang senang difahami dan amat menarik perhatian dikalangan rakyat... klik untuk keruangan Redmummy REDMUMMY



Namun kini kita dikejutkan lagi dengan isu hangat di 'Harian Mingguan Bulanan'. Redpapa dapat kalahkan Redmummy, jana pendapat RM10K dalam setengah bulan. Jana pendapat dengan hanya menulis blog.





Redpapa atau nama sebenar Adrin Ardinary Wan Hazel mula berjinak jinak dalam dunia blog pada tahun 2008 lagi. Hanya sekadar suka suka kata beliau, disamping meluahkan bicara sastera beliau, beliau turut mempamerkan kretiviti beliau dalam dunia Photography dan Graphic Editing. semasa menjalankan interview bersama Redpapa. beliau sempat menunjukkan ruangan blog beliau yang pernah memasuki ruangan majalah YEZZ kepada kami,



Tidaklah seperti nama nya REDPAPA



Berkebolehan menulis dalam satera beliau amat amat kami respect. dengan susun atur gaya bahasa menarik minat kami lagi untuk menjelajah ke ruangan blog beliau. Bukan sahaja bersastera beliau turut melakarkan pelbagai kisah fantasi kehidupan beliau, pelbagai kisah lucu dapat kita temui di ruangan beliau. Beliau turut mengikuti Contest Contest yang dianjurkan oleh blogger blogger. "itu untuk menghargai peminat saya" kata beliau sambil tergelak kecil.


Beliau kini membahagikan masa beliau disamping pelajaran beliau yang kini memasuki semester ketiga di suatu kolej( beliau merahsiakan kolej berkenaan). beliau yang mengikuti program kejuruteraan elektrik ( kuasa) .


Akhir kata dari beliau Wan Hazel atau lebih dikenali dengan panggilan REDPAPA


"menulis dengan kretiviti masing masing dan berfikir secara inovatif atau diluar lingkup kehidupan mampu menjana pendapat RM10K sebulan, yang penting tidak menggangu hak privasi orang lain"


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥



Hahahhaha..hangat tak isu tu...aku reke reke je k.. yang REDMUMMY tu betul..aku dah kasi link dah..


Sekali lagi saya tekankan hanya untuk bicara bisu saja.. sambil up traffic perlu kretif dan inovatif. Tiada niat untuk memperlekehkan sesiapa


Photo diatas (REDPAPA) hanya edit semata mata...


Software editing:
Adobe Photoshop CS3
Photoscape




♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Sabtu muncul lagi, nape tak langkah je sabtu terus ke ahad law tak pun esok terus isnin??? Aku slalu terfikir macam mane nak dapat RM10K dalam mase sebulan law tak dapat sebulan, RM10K untuk setahun pun aku tak kisah.hehehe. Boleh ke aku jadi macam REDMUMMY . REDPAPA kot aku boleh.hehehe. Law tak pun aku nak masuk mentor4,tv3.huhuhu.Up traffic up traffic, blogwalking blogwalking, nuffnang nuffnang. Macam mane nak up traffic? Aku pun tak taw. Wat biase biase je lah kan. Ataupun wat isu hangat..hehehe...Huhuhu. saje nak up traffic camtu lah kan. so aku wat kisah rekaan aku tak de kene mengene ngan orang idup atau mati ke..



Mohon ampun andai ada yang tidak menyenangi entri saya...




.



6 comments:

Anonymous said...

ahaha.. hai redpapa~~ wink2..ki3 ;p

Wan_hazel said...

ini die redpapa..hehehe...redpapa yg msh single tak de istri tak de anak..huhuuh

Fia Abas said...

hahaha dah agak dah bila baca nama wan hazel ekeke kreatif kamu ye??hehe

aleng said...

aleng doakan impian jd redpapa termakbul 1 hari nnt :)

Wan_hazel said...

hahaha..yengs Fia...kan ade pedanan dri REDPAPA kene kretif n inovatif..hehehe

Wan_hazel said...

aleng...tengs,,ehehhe...law jd redpapa dapat rm10k dlm sebulan wan nak..amin..hehehe